Jak skutecznie leczyć łysienie? Poznaj mezoterapię skóry głowy

Zdrowe, zadbane włosy wyglądają atrakcyjnie i sprawiają, że czujemy się ze sobą komfortowo, ale też podobamy się innym. Niestety wiele osób boryka się z nadmiernym wypadaniem włosów, a nawet łysieniem. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest naprawdę bardzo wiele. Dowiedz się zatem, jak sobie pomóc i poznaj tajniki dobroczynnego zabiegu, jakim jest mezoterapia skóry głowy.

Przyczyny wypadania włosów

Nadmierna utrata włosów może być uwarunkowania zmianami hormonalnymi zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. W przypadku pań jest to najczęściej okres ciąży i menopauzy. U mężczyzn natomiast występuje tzw. łysienie androgenowe, którego skutkiem są zakola. Niebagatelne znaczenie ma w tym przypadku również stres. Silne przeżywanie uczuć, stany depresyjne i lękowe mogą negatywnie wpływać na objętość naszej fryzury. Do kolejnej grupy przyczyn wypadania włosów zalicza się choroby skóry, takie jak łuszczyca, łupież, grzybica czy łojotokowe zapalenie skóry. Choroby te najczęściej wywołują łysienie plackowate. Wypadanie włosów może towarzyszyć również anemii, a także problemom z tarczycą (niedoczynność i nadczynność). Niekiedy do łysienia przyczyniają się przyjmowane przez nas leki: antykoncepcyjne, przeciwzakrzepowe, cytostatyczne i immunosupresyjne. Wszystkich wymienionych wyżej przyczyn dość ciężko uniknąć, istnieją jednak wskazania, dzięki którym zachowamy zdrowy wygląd włosów.

Sposoby na piękne włosy

• Zdrowa dieta – niedobór witamin i minerałów źle wpływa na kondycję naszej fryzury. Aby włosy były piękne, należy wprowadzić do swojego jadłospisu produkty, które zawierają żelazo, biotynę, witaminę A, witaminy z grupy B, a także kwas foliowy oraz krzem, magnez, cynk i nasycone kwasy tłuszczowe.
  • Odpowiednia pielęgnacja – to przede wszystkim stosowanie linii kosmetyków, które są przeznaczone do naszego typu włosów. Bezwzględnie należy unikać suszenia, prostowania, kręcenia, a także zabiegów takich jak trwała ondulacja czy farbowanie.
  • Unikanie nałogów – zwłaszcza palenie papierosów wpływa negatywnie na włosy.
  • Dostosowywanie się do warunków atmosferycznych – to przede wszystkim stosowanie kosmetyków z filtrem UV, a także unikanie wiatru, śniegu i deszczu, które również nie wpływają korzystnie na stan naszych kosmyków.

Mezoterapia skóry głowy

– Niejednokrotnie bywa, że pomimo wszelkich starań nasze włosy nie zachowują zdrowej kondycji. W takich przypadkach nieoceniona jest mezoterapia skóry głowy – zapewnia dermatolog z Kliniki Melitus w Warszawie. Zabieg polega na wprowadzeniu w głąb skóry odżywczego koktajlu tzw. mezoterapia igłowa. Tak podana substancja odżywia skórę głowy i pobudza włosy do naturalnego wzrostu. W skład podawanego koktajlu wchodzą głównie leki przeciwzapalne, substancje odżywcze i witaminy. Mezoterapia może być również stosowana profilaktycznie. Zabieg jest bezbolesny, jednak osoby szczególnie wrażliwe mogą zostać znieczulone za pomocą specjalnego kremu.

• okres ciąży i karmienia
  • menstruacja
  • nowotwory
  • niewyrównana cukrzyca