Leczenie nadpotliwości

PODSTAWOWE INFORMACJE

Leczenie nadpotliwości

CO TO JEST

W Klinice Melitus proponujemy pacjentom dwie  metody leczenia nadmiernej potliwości ciała. Pierwszy zabieg jest wykonywany za pomocą toksyny botulinowej , drugi sposób to aparaturowa  koagulacja frakcyjna. Optymalną metodę dobiera specjalista podczas pierwszej wizyty.

NA CZYM POLEGA ZABIEG

Zabieg  leczenia nadpotliwości, ma na celu zmniejszenie lub kontrolowanie nadmiernej pracy gruczołów w określonych obszarach ciała.

• iniekcje toksyny botulinowej –  zabieg polega na  blokowaniu sygnałów nerwowych odpowiedzialnych za stymulowanie produkcji potu;
  • aparaturowy zabieg koagulacji frakcyjnej – wykonywany jest specjalnym urządzeniem, wyposażonym w głowicę z  mikro igłami które  wnikając w kolejne warstwy skóry, doprowadzają tam energię fal radiowych, tworząc małe ogniska o bardzo wysokiej temperaturze, które niszczą gruczoły potowe;

KIEDY PIERWSZE EFEKTY

Odczuwalny efekt  zależy od wielu indywidualnych czynników i może być inny u każdego pacjenta.W wypadku zastosowania toksyny botulinowej w wielu przypadkach , występuje on już po jednym zabiegu.Zawsze jednak należy się liczyć z tym, że oczekiwana poprawa w ogóle nie nastąpi.

PODSTAWOWE ZALETY

• znacząca redukcja gruczołów potowych,
  • stosunkowo krótki czas zabiegów,
  • mała inwazyjność.

EFEKTY:

• redukcja pocenia się;
  • pozbycie się nieprzyjemnego zapachu;
  • lepsze samopoczucie;
  • komfort psychiczny.

WSKAZANIA:

• nadmierna potliwość pach, twarzy, dłoni, stóp lub całego ciała.

PRZECIWWSKAZANIA:

• zaburzenia układu sercowo-naczyniowego i nerwowego;
  • przyjmowanie leków przeciwbólowych, przeciwgorączkowych, zawierających substancje rozrzedzające krew, np. kwas acetylosalicylowy (występują siniaki po iniekcji);
  • ciąża, karmienie piersią;
  • przewlekłe choroby autoimmunologiczne, np. reumatoidalne zapalenie stawów.
PODSTAWOWE INFORMACJE
Jeśli masz więcej pytań odnośnie zabiegów, wypełnij formularz:

Kto wykonuje zabieg

Informacja dla Pacjentów

Klinika Melitus informuje, że do zabiegów używane są wyłącznie sprawdzone preparaty / urządzenia następujących marek: Morpheus8 oraz toksyna botulinowa.

Cena

Ważne po zabiegu

Po zabiegach leczenia nadpotliwości warto zwrócić na pielęgnację obszaru poddanego terapii. Należy unikać kosmetyków drażniących, nadmiernego szorowania czy nakładania makijażu. Ważne jest unikanie ekspozycji na słońce, co najmniej kilka dni po zabiegu, a także stosowanie szerokopasmowych filtrów przeciwsłonecznych o wysokim SPF.

CO MUSISZ WIEDZIEĆ?

Z czego wynika nadmierna potliwość?

Na nadmierną potliwość składa się wiele przyczyn — fizjologicznych oraz objawowych. Do pierwszej grupy zaliczają się takie czynniki jak: gorący klimat, duża wilgotność powietrza, stres, wysiłek fizyczny, spożywanie ostrych przypraw, otyłość. Przyczynami objawowymi mogą być zaburzenia hormonalne, choroby neurologiczne, infekcje, menopauza, niektóre nowotwory. Nadmierne pocenie może być miejscowe – pachy, dłonie, stopy, ale także ogólne i występować na całym ciele.

Ile serii zabiegów należy wykonać?

W zależności od wybranej metody zalecane jest wykonanie od dwóch do czterech serii zabiegów.

Jak się przygotować do zabiegu?

Przed zabiegiem możesz zostać poproszony o zaprzestanie stosowania produktów kosmetycznych na skórę, takich jak antyperspiranty czy kremy. Twoja skóra powinna być w naturalnym stanie, aby uzyskać najlepsze wyniki. Na tydzień przed leczeniem warto także zrezygnować z opalania.

CO MYŚLĄ NASI PACJENCI?

Opinie pacjentów

• Po latach walki z nadpotliwością zapisałam się na zabieg, nie obiecując sobie zbyt wiele. Jednak efekty są widoczne już po pierwszym zabiegu! Z niecierpliwością czekam na koniec terapii.

Monika, Warszawa
    CO MYŚLĄ NASI PACJENCI?